Brandové focení a fotky na web pro koučku Ivu Tichou

brandové focení

Fotky na web pro tvořivou koučku

a archetyp Neviňátka

Na sklonku roku 2020 jsem se začala věnovat focení na web a sociální sítě pro podnikatelky.

Občas tuto službu najdete pod názvem brandová fotografie. Jednou z mých prvních zakázek bylo brandové focení pro tvořivou koučku Ivu Tichou.

 

Fotky na web nejsou jen portréty

Už dříve jsem fotila fotky na weby či sítě pro své kamarády, ale většinou to byly portrétní fotky bez konkrétního zadání.

Když jsem se tématem začala intenzivněji zabývat,  jsem zjistila, že fotografie na web a sítě mají úplně jiné náležitosti, než běžná portrétní fotka, a to jak formální tak obsahové.

Klasickou portrétní fotografii často využijete pouze na  stránku O mně, jinde se bude webař chytat za hlavu.

Na výšku nebo na šířku?

Tradiční formát na výšku není pro potřeby webu zrovna ideální.

Je třeba vážit kompozici obrázek bude časem doplněný textem a je dobré pro něj nechat místo. Nebo bude využit na velmi široký formát banneru a bude jej třeba bez problému oříznout nebo naopak snadno rozšířit.

Fotky také mnohem více pracují s okolním prostředím, které mají ukázat.

 

Příprava je nejdůležitější

Zatímco u rodinných focení probírám s klienty jen základní věci, jako sladění oblečení a pár dalších tipů, u brandového focení se jedná snad o nejzásadnější bod celého procesu.

Na konzultaci s klientkou procházíme nejen její představu, ale také web samotný, co tam bude napsáno, kde by měla být jaká fotka, jaké bude barevné ladění. Konzultace je takový malý brainstorming, kdy zabrousíme do oblastí nad rámec fotografie.

Znáte archetyp své značky?

Ráda čerpám z archetypů používaných v marketingu. Pomocí nich můžu  konzistentně spoluutvářet vaši osobní značku. Můžete namítnout, že značku přece nemáte. Omyl, vaše jméno je vaše značka.

Fotky, web a vůbec vaše celkové vyjadřování směrem k potenciálním zákazníkům by mělo být s vašim archetypem v souladu a nebo minimálně v souladu s vámi samotnými. Tak máte možnost přitáhnout právě ty klienty, kteří k vám budou ladit a se kterými si sednete.

Je to cesta autentického marketingu, kdy si uvědomíte, že nechcete přilákat všechny klienty, ale ty správné klienty právě pro vás.

◊◊◊

Fotky pro tvořivou koučku

Původně měl být článek jen o focení s Ivou Tichou, tvořivou koučkou, ale nějak se mi ten  úvod rozrostl!

Iva mne oslovila na základě doporučení. Když jsem po prvním kontaktu koukla na její stránky, měla jsem jasno. Iva je archetyp Neviňátka.

Dýchlo to na mne z jejího webu, z její osobnosti. Je milá, čistá a její poslání je dělat svět lepším tady a teď. Iva mi mou volbu na konzultaci potvrdila.

Jako tvořivá koučka pomáhá zlepšovat životy svých klientů. Dělá to s optimismem a vypomáhá si technikami, které znáte z dětství (během sezení malujete pastelkami, vodovkami).

Určitě je v ní i kus Pečovatele, ale Neviňátko jsem chtěla podpořit, protože Iva jej silně vyzařuje, jen se na ni podíváte.

S  Ivou jsme se dohodly na barevném ladění webu a fotek, na základě celého vyznění jsem doporučila a zajistila prostor na focení (před dvěma lety jsem netušila, že v tonto prostoru budu mít prozději sama ateliér).

Ještě jsem jí poprosila, zda by mi zaslala pár nadpisů, které bude mít na svých stránkách a které charakterizují její práci a co klientům přináší. Chtěla jsem, aby fotky odpovídaly textu. Podle vět jsem si  vytvořila seznam nápadů a ten využila při focení.

Snažila jsem se, ať jsou fotky čisté a jemné jako Iva, ať jsou jako svěží vánek, zároveň uklidňují a cítíte z nich optimismus. Tak snad se nám to podařilo.

A ještě malý dodatek!

Mimo pokud toužíte po opravdu neobyčejných brandových fotkách, můžete si k brandovému balíčku dokoupit službu Snové focení.

Je hlavně pro podnikatelky, které se nebojí odlišit. Často mají jako hlavní archetyp kouzelníka, ale fantazii se meze nekladou. O snovém brandu si můžete více přečíst zde.

Pokud se vám má tvorba líbí a chcete, abychom vaše fotky vytvářely společně, není nic jednoduššího, stačí si níže objednat termín.

 

Napište komentář